Belediye Derincespor’dan Önemli Galibiyet
Norveç Ordusu Personeli Görevden Alındı
Anasayfa > Haberler > 50 Tırlık Yardım Konvoyu Irak'a Giriş Yaptı
50 Tırlık Yardım Konvoyu Irak'a Giriş Yaptı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak-İran sınırındaki depreme ilişkin "Felaketin hemen ardından ilgili kuruluşlarımızı bölgeye sevk ettik. AFAD ve Kızılay'ın koordinasyonunda 50 tırlık yardım konvoyu, Habur'dan Irak'a şu an giriş yapmış bulunuyor." dedi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Atatürk Havalimanında Rusya ziyareti öncesi düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, "Dün gece Kuzey Irakta meydana gelen depremden dolayı başta bölgedeki kardeşlerimiz olmak üzere tüm Irak ve İran halkına geçmiş olsun diyorum, ölenlere Allahtan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum." dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak-İran sınırındaki depreme ilişkin şunları kaydetti: "Felaketin hemen ardından ilgili kuruluşlarımızı bölgeye sevk ettik. AFAD, Kızılay ve diğer birimlerimiz şu an arama kurtarma çalışmalarına yardımcı oluyorlar ve bunun yanında da AFAD ve Kızılayın koordinasyonunda 50 tırlık yardım konvoyu, Haburdan Iraka şu an giriş yapmış bulunuyor. Ayrıca ilaç, battaniye, çadır gibi acil ihtiyaçlar noktasında gereken her türlü desteği veriyoruz, vermeye de devam edeceğiz. Bildiğiniz gibi Türkiye zaten bu tür zor durumlarda, zor zamanlarda, her zaman bölgedeki kardeşlerinin yanında yerini almıştır. Tüm kurumlarımıza, gereken yardımların süratle ivedilikle ulaştırılması, ihtiyaçların karşılanması ve yaraların sarılması hususunda da gerekli talimatlar verilmiştir. Temennimiz ve duamız can kayıplarının sayısının daha da artmaması istikametindedir."

"Putine vize muafiyetinin yeniden tesisi yönündeki beklentimizi ileteceğim"

Erdoğan "Rusya ile ticaret hacmimizi hedef olarak 100 milyar dolar şeklinde belirlemiştik ve bu hassasiyetimizi korumaya devam ediyoruz. Bu hedefin önündeki engellerin büyük bir oranda kaldırıldığını burada söyleyebilirim. Geriye kalan son bazı ticari kısıtlamaları da inşallah kısa zamanda kaldırıyoruz. Sayın Putine vize muafiyetinin yeniden tesisi yönündeki beklentimizi tekrar ileteceğim." diye konuştu. "Bölgemizdeki liderlerin aklı selimle hareket ederek bu oyunu bozması şarttır"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle devam etti: "Türk Silahlı Kuvvetlerinin Katarda konuşlanması süreci devam ediyor. Bu süreç bizim Katarın ve genel olarak Körfez bölgesine verdiğimiz önemin de bir nişanesidir. Körfezdeki tüm ülkeler bizim kardeşimiz, kadim dostumuzdur. Suudi Arabistanın da Katarın da Kuveytin, Bahreynin, Ummanın da istikrar ve huzuru bizim için birinci derece önemlidir. Maalesef bir süredir bölgede kardeşi kardeşe kırdırma siyaseti izleniyor. Bunun da kimler tarafından tedavüle konulduğunu biz çok iyi biliyoruz. Aslında dünya da çok iyi biliyor. Bölgemizdeki liderlerin basiretle, ferasetle, aklı selimle hareket ederek bu oyunu bozması şarttır."

Dağlık Karabağ konusu

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Dağlık Karabağ konusunu, Sayın Putin ile görüşme düşüncem var." dedi.

Erdoğan Rusyanın ardından Kuveyte geçecek

Cumhurbaşkanı Erdoğan, basın toplantısının ardından, özel uçak "TUR" ile saat 15.05de Rusyaya hareket etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan ile eşi Emine Erdoğan, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Adalet Bakanı Abdulhamit Gül, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da Rusyaya gitti. İki liderin düzenleyeceği ortak basın toplantısının ardından Erdoğan, Soçiden Kuveyte hareket edecek.